publikacja:

Pomniki dźwiękowe

 

 

    Współczesna sztuka (instalacja, rzeźba dźwiękowa) przy pomocy zaawansowanej technologii poszukuje nowych sposobów dialogu z odbiorcą poprzez silniejsze niż do tej pory oddziaływanie na zmysły i na świadomość. Wiąże się to z ponowoczesnym paradygmatem subiektywnej interpretacji. Odbiorca-aktor wchodzi w bliską relację z dziełem stając się jego częścią; współtworzy, czyta i interpretuje je na swój własny sposób. Tak zaprojektowana sztuka, coś na kształt "dzieła otwartego" Umberto Eco lub „formy otwartej” Oskara Hansena, ma szansę wpłynąć na pracę pamięci skuteczniej niż klasyczne jej odpowiedniki dzięki m. in. [...] relacji między pamiętaniem a cielesnością. (fragment)

 

Jarosław Jaworek

 

 

 

Więcej o książce zobacz tutaj.

<< Wróć do strony głównej

25 lutego 2018

Jarosław Jaworek   Instytut Historii UAM